четвъртък, 11 септември 2014 г.

Бутер банички с гъби и лук

Лятото почти свърши, учебната година почти дойде, а аз го раздавам айляк;) Налага се да изкарам месеца у дома, половината вече мина и от приятели, които идват да се видим на кафе, чай или друго, не ми остава време да видя какво става тук. Никога досега не съм си давала сметка колко приятели и познати всъщност не ходят в офиси;)
Кафето изисква нещо дребно за подхапване, по възможност сладко. А биричката-нещо солено. А айляците както знаем идват рано и си тръгват късно- нещо, което обичам в тях, но затова и аз трябва да съм бърза сутрин с приготвянето на почерпката. Ето едни банички с гъби е лук, приготвени за една от групите:



Продукти:

за 12 банички

* 5-6- гъбки по избор;
* 1 глава кромид лук;
* 1 лист готово бутер тесто ( в опаковка са 2);
* 2 яйца;
сол, черен пипер на вкус.



Приготвяне:

Задушаваме лука в малко мазнина докато омекне. След това към него прибавяме нарязаните на парчета гъбки и задушаваме с малко сол и черен пипер. От бутер тестото, с помощта на чаша, изрязваме кръгчета с подходящ диаметър, така че да съответстват по големина на форма за мъфини. Аз поставям хартиена чашка във всяко гнездо ( но може и без нея) и след това с леко притискане слагаме и току що изрязаното кръгче тесто. Отгоре добавяме от гъбено-лучената смес и заливаме с разбитите яйца.Пълним всичките 12 кръгчета и печем в предварително загрята фурна до готовност. Баничките са хубави и топли, и изстинали.

Хубав уикенд, а аз отивам да кажа чао и на морето за това лято!




39 коментара:

  1. Така и така си набрала скорост, посрещаш и изпращаш, да отскоча и аз за по чаша кафе и вкусна бутер баничка? :-) Лятото свършва и ще трябва дълго да чакаме до следващото, но публикации като тази ще ми сгряват душата през студените месеци.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, винаги си добре дошла. Само свирни;)
      И нека отложим студените мисли още малко.

      Изтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Марте, с удоволствие ще ти дойда на гости :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Ако знаеш, колко често ми се налага да ходя до Панчарево напоследък и все се каня да ти се обадя, ама пусто да не те притеснявам....
    Страхотни са бутерките, представям си какъв аромат имат от гъбките!
    Прегръщам те Марте*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, няма начин да ме притесниш, просто няма. Така че ако преди края на месеца имаш път насам, с радост ще ти отворя вратата;)
      Прегръдки!

      Изтриване
  5. Първо да кажа, че снимката с балоните е вече любима. И краси монитора на лаптопа ми. Откраднах си я, да знаеш! А баничките са така изкусителни ..ммм . Марте, кажи и от мен чао на моренцето. Пак не можах да се добера до него.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йоли, подарявам ти я;)) А на морето предадох, както заръча и вместо теб, свърших всичко за вършене там;)

      Изтриване
  6. Прекрасни бутерки... идвам на гости и аз! И снимката с балоните е толкова зелена, толкова цветна, мила, нежна.... като в приказка!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Приключи ли купона............?:)Прекрасно си се подготвила,Марте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, не е . Тепърва започва;)))) Поздрави, Миленче!

      Изтриване
  8. И аз обичам такива гости, дето не бързат. :)
    А колко обичам бутер тесто - и да го приготвям, и да го опитвам след това. ;) Чудесни гъбени кошнички, Марта!
    Поздрави на морето и на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, не съм достигнала на етапа за приготвяне на бутер тесто. Като гледам преди пенсия едва ли ще намеря време, но важното е, че желанието не ме напуска. Поздрави и от морето за теб;)

      Изтриване
  9. Мъхче, малко носталгично ми дойде, това с края на лятото и сбогуването с морето, но поне гостите от тук на сетне ще бъдат все повече, със студеното време сбирките в по домовете се умножават! А твоите страхотни и бързо приготвящи се бутер банички със сигурност ще влязат в употреба за тези моменти :)
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, и на мен погледнато от този ъгъл ми е тъжно, ма пък такава красива есен идва, че няма как да не е хубаво! Поздрави и за теб!

      Изтриване
  10. Много бързи и вкусни баничета! Грабвам си и аз и се нареждам на опашка за "чао" с моренцето за сезона...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, предадох му на моренцето, а и то те поздравява. Аз също!

      Изтриване
  11. Ех, и аз обичам такива гости, но тук по френско никакви ги няма... Няма такова положение, някой да дойде спонтанно или да се обади малко преди да дойде. Но пък за отдалеч поканените гости и аз обичам да правя подобни дребни лакомства. Опечени в последния момент, отварят апетита на гостите от вратата :)
    Идеята ти е много оригинална и ще имам в предвид за следващ път :) Чудни снимки, освен това!!!
    Усмивка от мен и да поздравиш морето, ако още си там :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, тогава предлагам да им направиш график и всеки ден в стройна организация да идват гостите. Пак е нещо.
      Поздрави на франсетата;)

      Изтриване
  12. Марте, много хубава идея за такива малки банички. Взимаш си една и си я хапваш на 2-3 пъти...Пък и с гъбки, ароматни и вкусни!
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Богата си, Мъхче ...и една чудесна идея за приятелите.
    Поздрави за теб и усмихнати септемврийски дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Дианка. Гледам да виждам какво имам. Поздрави и на теб и благодаря!

      Изтриване
  14. Срам, не срам, ще дръпна едно-две и обещавам да се поне да се чуем. Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде да видим. Вярвай, че няма да чакам дълго и ще те подгоня аз;)

      Изтриване
  15. охооо,гледай ти!Не само банички им правиш на айляците,ами и балони им опъна в градината....ставам и аз айляк,че то голям кеф бе :) .Няма да се заседявам много,Марте,пък и ще нося и аз по нещичко,може ли? Страхотни банички си направила на гостите,бравос!Че и успя да ги фотнеш-пак бравос!Хубава седмица и весела да е щом такъв е графика! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, айлякуването се оказа не лошо занимание. И моля те, заседи се. Драго ми е.
      Хубава да е и твоята седмица, дано не е толкова дъждовна като нашата.

      Изтриване
  16. Мисля, Мъхче, че много айляк го изкара това лято:))) пожелавам ти и другите сезони да са такива, наситени с прекрасни емоции и пътешествия! Чудни са тези банички, мисля следващият път да ми приготвиш едни:))) Чудесна си, много ти се радвам и много те прегръщам! Успешна нова учебна година на учениците!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако досега си си мислела, че айлякувам, идея си нямаш колко по-добра съм станала сега;)И аз те прегръщам и успешна година и на вас;)

      Изтриване
  17. Ех ... да имаше кой да ми направи и на мен такива банички :)
    Дано си поздравила моренцето и от мое име Мъхче! Снимката с балоните наистина е точно за монитор :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има, само се приближи малко насам, че далечко ми идваш;)
      С морето дълго си поговорихме за всички вас. Каза, че догодина ви очкава;)
      Поздрави, Гоголина!

      Изтриване
  18. Ех, да му се не види, колко вкусничко ми е това! Приказни са! Скапания Блогър не ми зарежда всички блогове, та чак сега ги виждам тия разкошотии! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Скапания блогър май на всички ни върти номера, но аз съм се изхитрила: знам, че Роси редовно си актуализира листата с блогове и влизам оттам да зяпам, че на моя е тук има, тук няма;))
      Благодаря, Линче!Прегръдка!

      Изтриване
  19. Всичко разграбиха тез хора, бреййй....ни банички, ни балони останаха за мен! Ама то така, който е на опашката нищо не получава!
    И все пак...и снимките чудни и баничките вкусни и оригинални!
    Чао, Мъхче и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  20. Хахаха, и за мен май нищо не остана :)
    Много вкусно, Мъхче :)

    ОтговорИзтриване