събота, 25 февруари 2012 г.

И пак е време за почерпка

Да! Пак имам повод- АМАН;)!
То предполагам и на вас ви поомръзна, но обещавам от началото на пролетта до края на есента няма да има повече нито една причина да ви почерпя (Това, разбира се, като изключим евентуалното ми сдобиване с чинийка от Кока-Кола или някаква друга грандиозна печалба;))



Поводът: една година откакто се подвизавам в пространството под името Мъх;)



Статистически преглед на блога няма да правя- и без друго по цял ден анализирам цифри, остава и тук да започна. Интересуват ме само цифрите, които имам в джоба си и то дотолкова, че да мога да си позволя да отида на някое прекрасно местенце или да си купя нова весела чашка за кафе, която да  ме кара да се усмихвам от сутринта;)

Много ми харесва тук, радвам се, че се запознах с всички вас, че открих удоволствие, за което не подозирах, общувайки си ежедневно чрез хубавата храна, чудесните идеи, местата, на които никога не съм била, но вие сте ми показали, големите дози ентусиазъм и ведрото чувство, което присъства във всяка една ваша публикация. Надявам се да се задържа по-дълго в това пространство, за да мога с ваша помощ да реализирам всичките си хрумки, да споделя резултатите от тях, да изпробвам всички ваши предложения и да се забавлявам;)))

И понеже съм много хитра, ще ви почерпя с торта, която правих по друг повод преди седмица;) Не бъдете критични, защото това е първият ми опит в тази посока. Не смятам да го развивам, поне не публично, но пък ми беше забавно да си поиграя и да видя дали изобщо мога да разточа марципан и фондан, да го отлепя от плота и да го метна върху торта, без да го съсипя;)
Като съдържание тортата не е страшна работа, но пък е вкусна, така че съм доволна от резултата.




Продукти:
-за блатовете:

* 100 гр. шоколад;
* 1 пакетче масло;
* 3 яйца;
* 1 ч.ч. захар;
* 1/2 ч.ч. брашно;
* 1 с.л. какао на прах;

Шоколадът разтапяме на водна баня заедно с маслото. Отделно разбиваме яйцата със захарта, добавяме брашното и какаото и получената смес изсипваме към шоколадовата. Разбъркваме, изсипваме в намазнена форма и печем за 10-тина минути в предварително нагрята фурна на около 180 градуса.Тъй като това количество е за два блата, разпределяме относително равномерно и печенето се извършва на два пъти ( както аз го направих) или в две форми. Получените блатове са достатъчно сочни, така че не се налага да бъдат сиропирани допълнително.

-За крема:
* 500 гр. маскарпоне;
* захар на вкус;
* сладко от боровинки;

Ами всички знаете как да разбиете маскарпоне със захар, остава да подредим тортата.

Ред блат, ред крем, ред блат, ред сладко от боровинки и завършваме с крем. Прибираме в хладилника да стегне за няколко часа и можем да украсявяме според уменията си. Аз понеже съм пълен лаик по темата, а и не разполагам с никакъв инструментариум ( то си личи по парчето, че даже ножовете ми са тъпи), единствено я покрих и пак с този тъп нож, изрязах три цветенца за украса;)


Специални благодарности на Федора за проведената консултация по e-mail-а по въпросите на фондана и марципана;)


Ами това е от мен засега;)
Радвам се, че ви намерих;)!!!






71 коментара:

  1. Мъхче,
    И аз се радвам, че открих блога ти и се запознах с твоето светоусещане!
    Продължавай да ни радваш с интересните си разкази и вкусни хрумки, а себе си с красиви чашки и положителни емоции!

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Оф, забравих да благодаря за чудесната ,свежа тортичка!Справила си се блестящо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,
      благодаря ти!
      Радвам се преди всичко , че мога да споделям всичко това с вас;)

      Изтриване
  3. :))) Мъхчееее, развесели ме с тази тортичка и подробното описание за направата й, но като за пръв път не е съвсем зле, даже си е много свежа и създава чувство на радост и най-важното в крайна сметка е вкусът! Та ... Честита ти Първа Годинка!!! Желая ти да приготвиш още много, много вкусни рецепти, които да споделиш разбира се с нас!
    Усмихнат и слънчев уикенд! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ЕдиЛина,
      и на теб благодаря!
      Вкусът си беше чудесен!
      Поздрави и на теб!

      Изтриване
  4. Пожелавам ти да отбелязваш още много годишнини тук! Този блог е едно позитивно и слънчево място, което винаги е удоволствие да посещавам :-)!
    Много красива торта с весели цветове си направила! Справила си се страхотно с първия опит! Аз съм още на номер нула що се отнася до заплашително звучащите /поне за мен/ думи фондан и марципан :-)
    Хубави и усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени,
      идеята е да се опита от всичко, никога не знаем какво може да има зад един зелен марципан;)
      Хубава неделя!

      Изтриване
  5. Мъхче,честита ти годинка на най позитивното блогче!
    Винаги когато влезна тук, се чувствам прекрасно и когато чета публикациите ти .
    Толкова си позитивна и чувствам струя доброта от показаното.
    Радвам се ,че те открих.
    Тортата ти е точно за повода с това зелено покривало на МЪХ ми заприлича:)
    Справила си се чудесно ,аз още не смея.:)
    Безброй много публикации да има още в блога ти, за да ни радваш както ти само можеш!
    Топли и страхотни почивни дни.Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче, много си мила както обикновено;)
      Думите ти топлят;)
      Прегръдки и на теб в последната неделя на февруари!

      Изтриване
  6. Мъхче,честит празник на твоето чудно местенце!
    Винаги с удоволствие чета твоите пубвикации!
    Всяка е изпълнена с много чувства и зарежда с прекрасно настроение.
    Благодаря ти за приятните мигове ,които ни подаряваш!
    Жела я ти много сутрешни усмивки и нови вълнуващи пътешествия!!!
    Тортата си я поднесла с много закачка и весело намигване!
    Слънчев и усмихнат уикенд ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, благодаря!

      и за пожеланията също. Аз всъщност изобщо не пътешествам, но пък желание не ми липсва;)

      Хубава неделя!

      Изтриване
  7. Мъхче, и аз се радвам, че се намерихме :) Честит Празник и много хубава торта :)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, и аз така;)Благодаря!
      Остана една неделя, нека бъде много хубава при теб!

      Изтриване
  8. Мъхче,
    радвам се че имаш блог и аз надничам тук :)
    Винаги при теб е свежо, колоритно заредено с положителна енергия :)
    И сега при отварянето на страницата ми се усмихна толкова
    красиво и колоритно цвете, кацнало върху една хубава, зелена полянка!
    Блатовете ти са трепач!
    За мен е удоволствие и да ти честитя годинката!
    С пожелания за много позитивни срещи :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, мерси!
      Блатовете са идеални, ползвам ги непрекъснато.Май е време да опитам и други;)
      За мен е удоволствие да приема поздравленията ти;)

      Изтриване
  9. Честит празник, Марта! Много ми е уютно тук и ще остана още дълго време. Позитивна, оригинална и много мила си, надявам се да намираш време и ни зареждаш с глътка горски въздух, аромат и цветове!
    Нестихващо вдъхновение, безброй успехи и читатели ти пожелавам! :)
    Тортата е супер - направена с много желание и любов, вкусна несъмнено с любимото ми Маскарпоне. :)
    Хубави почивни дни ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ева, благодаря ти!
      За всичко съм съгласна, но не съм и мила;) Да знаеш като се срещнем на кафе някой ден, да си предупредена;)))
      Хубава неделя!

      Изтриване
    2. Ха-ха, плашиш Асан с баничка...;)
      За кафето, нямам търпение - изненада съм ти приготвила. :)

      Изтриване
    3. Е сега вече аз нямам търпение;))
      Иначе сериозно, колежките казват, че като ходя по коридорите на офиса, има хора, дето се отдръпват, защото изглеждам страшна;))))
      Малко остана.. ей сега ще се изтърколят тези две седмици:)

      Изтриване
  10. Мъхче, като видя нов пост от теб знам, че ще е нещо свежо, зареждащо, оригинално и вкусно!
    Тортата е супер свежа!
    Всеки един твой коментар при мен означава много, благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Забравих:) Честит Рожден Ден!

      Изтриване
    2. Мариянка,
      радвам се, че си от хората, които минават насам, а аз с радост ще продължа да идвам при теб;)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  11. Ейй Мъхи, честита първа годинка на прекрасното ти лично кътче в блог пространството!!! Аз съм от тези, които искрено се надяват още много, много години да се радват на твоите вкусни рецепти, красиви снимки, страхотен хумор и мироглед!!! Пожелавам ти още много вдъхновения, нестихваща енергия, с която зареждаш и мен и да си винаги нашето силно положително другарче!!!
    Тортата и фондановото покритие, заедно с цветчетата са повече от страхотни, поздравления за успешния опит, аз още не съм постигнала толкова добър резултат (от 2-3 опита ... ще има и още :)))
    Гоооолямо гуш дружке и да знаеш много, много ме радваш, целувки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ев, благодаря ( знаеш, че и ти си ми слабост, нали:)?
      Това пък за неуспехите ти хич не го вярвам- сигурно е имало странични фактори, които са попрпечили да успееш;)
      Голямо ГУШ и от мен;)

      Изтриване
  12. Щом е за почерпка веднага се намърдвам :)))) Честита годинка на кулинарното ти кътче Мъх! Тортичката е страхотна, да ни показваш още много, много такива красоти!!!

    Прегръдки, Маги :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, Маги, заповядай!
      Ще, ще...
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  13. Честита годинка ,Мъхче ! Заедно с всички пожелания с които ислам да те поздравя да ти кажа ,че много ,ама много ми харесва името ''Горски мъх'' ! Звучи ми нежно и ефирно :)! Желая ти години подвизаване е блогер пространството с много и вкусни рецепти ! Черпя се с парче зелена торта (че каква да е друга ,нали си Мъх:))и ти пожелавам спокойни събота и неделя ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана,
      и на теб като на Ева ще кажа- много съм далеч от нежността и ефира, но мъховете са ми слабост;)
      Заповядай едно мъхнато парче, а аз благодаря сърдечно за думите ти!

      Изтриване
  14. Честита първа, с пожелание за много поредни, с хъс и вдъхновение, с нови запознанства и вълнуващи срещи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диве,
      благодаря!
      За всичко и за това, че беше една от първите, посетила блога ми преди година!

      Изтриване
  15. Честита първа годинка във фууд блог-пространството (казано на чист български ;)
    Пожелавам ти още много колоритни публикации, прекрасни снимки и много, много кулинарно вдъхновение!
    Парченцето е много весело! Страхотни пролетни цветове! И представям си колко вкусно - маскарпоне и боровинки и шоколад ми звучи много обещаващо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тенк ю, Ели на още по-чист български!
      Комбинацията и на мен ми харесва, макар че доста марципан ще изям докато те стигна;)

      Изтриване
  16. Честита годинка, Мъхче!
    И аз ти пожелавам много, много вдъхновение и нестихващ ентусиазъм за поддържането на това чудесно местенце!
    И тортата и снимките са прекрасни!

    Хубав и много усмихнат уикенд :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тони,
      благодаря ти!
      За пожеланията и хубавите думи!
      Хубава неделя и на теб!

      Изтриване
  17. Хубав повод, Мъх! Пожелавам ти още много години да ни радваш!:)

    ОтговорИзтриване
  18. Мъхчеее,ама добре си се справила с този фондан.И аз като Зиче още не смея да пробвам.
    Да си жива и здрава да ни радваш с публикациите си-аз тук винаги се забавлявам-така разказваш понякога комични истории-както случая с ножа-ама къде този твой мъж да ги наточи-ще пратя моя....
    Прегръщам те-тортата е толкова цветна и със сигурност вкусна...
    Хубава събота!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, пробвай, като те гледам как месиш и ти и Зиче, един фондан няма да ви се опъне;)
      За ножовете- пращай го;)
      Хубава неделя!

      Изтриване
  19. Мъхче, честита годинка! Твоят блог е много уютно и красиво място, пожелавам ти да го поддържаш още много време с радост и вдъхновение!
    Чудесна тортичка :). Много добре си се справила с марципана и фондана :)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мира!
      Надявам се , а иначе непрекъснато се уча и от теб;)
      Хубава неделя!

      Изтриване
  20. Чудесен повод и чудесна торта, Мъхче и
    ти желая още много чудесни поводи за празнуване, и още чудесни торти.
    Много харесвам твоето лично местенце - зареждащо, уютно, красиво !
    Благодаря за удоволствието,
    в здраве и вдъхновение още много по много...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка,
      на теб благодаря още повече, защото ти беше човекът, който ми даде първия окуражителен коментар преди година;)
      Прегръдки!

      Изтриване
  21. Честито, Мъхче! И давай все такива поводи, бъобще не ми е омръзнало да ме черпиш!:) А тортата е супер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянка, благодаря!
      Щом не ти е омръзнало, заповядай пак тия дни;)

      Изтриване
  22. Мъхче, и ние така - радваме се, че си тук и пишеш (под секрет, много ми е приятно в някои блогове, твоят е един от тях - едно такова слънчево ми става :))
    Честита годинка и още много поводи за почерпки, ние няма да откажем :))

    Уф, ти пък намери за какво да ме споменеш - то и аз толкова разбирам от марципани, фондани и украси :) Разтеклата се торта за именния ден е показател :)

    Прегръдки от мен и чакаме следващата почерпка :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Федорска, споделяме абсолютно едни и същи чувства- сигурно е от зодията;)
      И не подценявай помощта си- ако те нямаше, щях да напляскам сметана и да стане едно топенееее;)))
      Прегръдки и от мен и ме чакайте, аз ще дойда;))

      Изтриване
  23. Мъхче, честита годинка, и много още такива:) чудесна е тортата и хубаво изглежда; почерпвам се

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони,
      благодаря!
      Почерпи се, макар че на визия има какво да се желае повече от една торта! Но толкова си мога;)

      Изтриване
  24. Честито!!! Това е една хубава и много вкусна годинка! Пожелавам още много такива годинки, и все да са вкусни и все да са красиви и все да сме заедно! Честото Мъхче и се черпя обезателно!!!! :))))
    Целувам те и те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Димиева,
      заповядай, почерпи се!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  25. Честита годинка, Мъхче!
    Винаги с удоволствие посещавам твоето прекрасно кътче, където намирам страхотни кулинарни предложения!
    Пожелавам ти още много години да поддържаш уютното си блогче и да ни радваш с нови, изкушаващи рецепти!
    Тортата е прекрасна! Черпя се с парченце!
    Поздрави и честит празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря от сърце!
      И аз се надявам да продължим да се виждаме тук и там и да споделяме тези вкуснотии и красоти!

      Изтриване
  26. Верно ли няма да черпиш до есента :( ....две парчета за мен,моля :)) !
    Какво по-хубаво от това да имаш повод да почерпиш и най-вече да отбележиш радостта си с приятелите тук,нали?!
    На мен ми е винаги много драго да съм при теб,затова честита ти първа годинка и дано още много време бъдем заедно,приятно е!Много си ведра,позитивна и някак захачлива!
    Тортата ти е супер и толкова веселушка,много ми харесва!И аз като Ева обичам кремчета с маскарпоне,мммм,супер!
    Май наистина първите два месеца от годината са много рожденически за нашето занимание.

    Хубава вечер,Мъхче и силна прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, верно е! Няма причина ( добре де, може и да има една-две, но като цяло повече празници имам на кофти време;))
      А за да отбележа вас, винаги ще бъда тук!
      Да, да, явно всички по това време сме решили да се изстреляме в пространството;)))

      Аз те прегръщам още по-силно;)

      Изтриване
  27. Честита ти годинка!:D

    Тортичката изглежда изумително вкусна,браво на теб!:D

    Хубав и спокоен уикенд!;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Онди,
      благодаря!
      И пак благодаря!
      И хубава неделя, че уикенда го преполовихме!

      Изтриване
  28. Тони, като гледам какви чудеса твориш, не си опитала, не си успяла;)
    Благодаря за пожеланията!

    ОтговорИзтриване
  29. Честита годинка, Мъхче! Продължавай все така! Радвам се че се запознахме виртуално !

    Тортата е станала супер, а цветовете са страхотни!

    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, благодаря ти!
      И аз се радвам, даже много на нашето запознанство!
      Приятна неделя ти желая!

      Изтриване
  30. Честити празник Мъхче!!!

    Пожелавам ти още много години да отчетеш тук и да ни радваш с веселите си и забавни разкази. Радвам се, че се запознах с теб и ми е много ми е приятно, когато посещавам блога ти.
    Тортата ти е прекрасна, справила си се повече от перфектно като за първи път... :))).

    Сърдечни прегръдки и един весел и уютен остатък от деня!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Венета!
      И на мен ми е много приятно, че се запознахме!
      Хубава нова седмица!

      Изтриване
  31. Честита годинка, Мъхче! И още много да изтърколиш..
    тортата е много колоритна и весела, а с тия продукти-несъмнено вкусна! Аз се прибирам сега от ски-ваканцийка и у дома е глад и мизерия,така че се почерпвам с парченце, ама жалко че е виртуално...
    С усмивка
    мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Мария, ти пък само по пистите ходиш, завиждам;)
      Готова съм за една ски-ваканция да поседя една вечер гладна;)

      Изтриване
  32. Аз чак сега разбрах, не обичам думата честито, за това ти пожелавам страхотно порастване и много хубави моменти и усмивки при всеки повод когато си тук с нас, защото тук е много красиво! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  33. Мъхче, честита годинка! Пожелавам ти още много годинки в това пространство, защото твоето място тук е прекрасно! Невероятен блог, с прекрасни хрумки!:) А най-много се радвам на положителните емоции, с които се зареждам тук! Тортата е чудесна и се надявам да споделяш и следващите ти опити, да не вземеш да ги скриеш! Аз дори и след няколко опита не мога да направя такова нещо:). И да ти споделя, хич не ми е омръзнало да ме черпиш:)! Желая ти чудесна нова седмица и да е пълна с усмивки!

    ОтговорИзтриване
  34. Мъхче, с малко закъснение да ти честитя и аз първата годинка на блога! Искам да ти пожелая да продължаваш все така, в същият забавен и положителен дух, още и още прекрасни идеи да те спохождат, да ги споделяш с нас и да ни вдъхновяваш! Хубава и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  35. Павлинка,Бонбон, Биби,
    Благодаря ви момичета!
    Радвам се, че взаимно се харесваме;)
    Прегръдки и хубава нова седмица ви желая!

    ОтговорИзтриване
  36. С леко закъснение нека и аз ти честитя навършената годинка Мъхстване из гората от блогове. Да наредиш герданче от прекрасни спомени, да се подготвиш за още дълги години напред да ни радваш с присъствието си и вдъхновяващи проекти и да правиш всичко това с такова удоволствие, че часовете работа по всеки пост да са почивка, а не бреме :-)

    Тортата е много добър първи опит и не разбирам защо смяташ да не продължиш в мятането и рязането на фондани- има много потенциал в теб видимо.

    ОтговорИзтриване
  37. Eй, страхотен повод за почерпка! Още дълги години да не губиш ентусиазма да се подвизаваш под това име и мисля, че мятането на фондани трябва да продължи! Бъди реално и виртуално щастлива! :)

    ОтговорИзтриване
  38. Мъхче, честита годишнина! На мен ми е много хубаво тук, чувствам се като у дома си - даже имам същите салфетки на сини точки:)) Тортата е много свежарска и подходяща за повода - и на цвят си я докарала даже:))Аз, понеже не съм спец в тортите, се радвам на тези, които умеят да ги правят! Пожелавам ти много настроение, вдъхновение и свежи идеи и ще се връщам тук, за да търся резултата от пожеланието си!

    ОтговорИзтриване
  39. Ех, Мъхче, честита ти годинка! :)))
    Твоето местенце е едно от любимите местенца в блог пространството!
    Пишеш много увлекателно и си ми много симпатична, макар да не съм те виждала никога и да не те познавам лично:)А рецептите ти и снимките са винаги много красиви, идейни, весели и пълнещи окото:)
    Тортичката ми харесва - шарена, весела и вкусна :*

    ОтговорИзтриване